Baltík 4.NET


Materiály ze soutěží BALTÍK XXXX všechna zadání ze soutěží
Materiály a některá řešení ze soutěží BALTÍK XXXX na našem webu. Zde se bude objevovat některá ze soutěžních úloh z minulých let a její řešení (buď vzorové od autorů nebo od dalších soutěžících, případně od Vás, kteří si úlohu vyzkoušíte.)



metodika výuky Baltie 4 ve slovenštině zde lze stáhnout 10 lekcí

Základy (vytvořené pro výuku v naší škole)
Baltíkův prostor
Výukové lekce(vytvořené pro výuku v naší škole)

základní příkazyvytváření čtverců
procvičeníProcvičení 1. lekce - příklady a řešení
režim 2D - obrázkyvkládání obrázků (i na pozadí)
Hrátky s náhodným číslem
(model na náhodné souřadnice, náhodný model, náhodná Baltíkova barva)
příklady a řešení
cyklus FORcyklus FOR
cyklus WHILEcyklus WHILE
SPRITEanimace pomocí sprite
SPRITE - změna velikosti, viditelnostizměna velikosti, viditelnosti modelů
SPRITE - rybaanimace ryby pomocí sprite
animace 3D objektůkonkrétní návod na animace
zapsání základních pravidel a příkladů zápis pro žáky
vstup z klávesnice, zpracování výjimekvstup z klávesnice
základní pojmy objektového programování (třídy, objekty)prezentace k vysvětlení pojmů stáhnout zde
přetěžování, datové typyprezentace k vysvětlení pojmů stáhnout zde
práce s řetězciřešená úlohy s vysvětlením - Baltík 2009 domácí kolo - 4.úloha stáhnout zde - pdf
stáhnout zde - úloha v B4
přerušení vyklu ve sprite (program DRAK) práce se Sprity, cykly
..
metodika cyklů, grafika1.díl metodiky - cykly, pohyb po kružnici
metodika polí, kolekcí, ...2.díl metodiky - pole, kolekce, fronta, zásobník
kurzkurz pro pokročilé (autor J. Sumbal)

Program Cinema 4D


V tomto programu je možné vytvářet modely pro Baltíka 4.NET.
Jakým zůsobem se importují do Baltíka 4.NET? Návod lze nalézt na této stránce

Výukové příklady na vytváření modelů v Cinemě (vytvořené pro výuku v naší škole)
křeslo